poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Początek z sałatką z soczewicy

Na początek coś banalnego, pysznego, lekkiego i zdrowego. Sałatka z soczewicy.

Powstała w wyniku potrzeby, kiedy to na diecie nie mogłam jeść ryżu, a wymarzyła mi się moja klasyczna tuńczykowa ;)



Sałatka z zielonej soczewicy i tuńczyka

Składniki:
  • 1/2 szklanki soczewicy
  • 1 puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym
  • 2 dojrzałe pomidory
  • garść czarnych oliwek
  • 1/2 puszki czerwonej fasolki
  • łyżeczka majonezu (lub więcej)
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • 2 ząbki czosnku

Ugotuj soczewicę w osolonej wodzie- tak, żeby żeby była miękka, ale się nie rozgotowała. Odcedź i pozostaw do wystygnięcia. Fasolkę i tuńczyka odsącz z zalewy.

Pomidory pokrój w kostkę, oliwki według uznania również- na połówki, a nawet w plasterki.

Warzywa z tuńczykiem umieść w salaterce i wymieszaj z sosem zrobionym z majonezu, papryki i wyciśniętego czosnku. Majonezu oczywiście można dać więcej, jeżeli nie liczysz kalorii ;) jednak ja uważam, że tyle wystarczy, nie jest go dużo, ale daje fajny smaczek.

Sałatka najlepsza jest na drugi dzień, gdy "przejdzie". O ile zostanie ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...