czwartek, 14 kwietnia 2011

Ryba po grecku

Czas na klasykę.

Niby wszystkie przepisy można znaleźć w internecie, jednak gdy przyjdą mi do głowy jakieś dawne smaki, biorę telefon i dzwonię do mamy. Bo który znaleziony przepis sprawi, że rosół będzie smakował właśnie tak jak w domu?

Jakiś czas temu, wzięłam stary zniszczony zeszyt mamy i wertowałam go w poszukiwaniu tych najważniejszych przepisów. Znalazłam mnóstwo skarbów- klasycznych, często goszczących w domu gdy byłam mała oraz niewypróbowanych jeszcze nigdy. Dopytując o różne szczegóły (gdyż przepisy często były dla mnie niejasne) stworzyłam swój segregator z najważniejszymi recepturami. Żeby kiedyś, w przyszłości móc odtworzyć ten konkretny smak bigosu, kiszonych ogórków, świątecznej babki i piernika na palonym cukrze, zimowej sałatki w słoikach, fasolki po bretońsku czy sosu koperkowego.

Albo ryby po grecku- z dodatkiem musztardy.



Ryba po grecku

Składniki:
  • 1/2 kg filetów z dowolnej ryby (u mnie tilapia)
  • 5 dużych marchewek
  • 1/3 dużego selera
  • 2 korzenie pietruszki (opcjonalnie)
  • 2 duże cebule
  • słoiczek koncentratu pomidorowego (200g)
  • 2 łyżki musztardy
  • 3-4 łyżki cukru
  • słodka papryka i ew. chilli
  • sól
  • pieprz
  • olej

Rozmrożoną rybę posól i delikatnie podsmaż na oleju na złoto. Przełóż na talerz.

Marchewkę, seler i ewentualną pietruszkę obierz i zetrzyj na tarce z grubym oczkiem. Cebulę drobno posiekaj.

W rondlu rozgrzej olej i wrzuć cebulę. Powinna się zeszklić, ale nie za bardzo zrumienić. Dodaj starte warzywa, posól i duś do miękkości na małym ogniu. W razie potrzeby podlej wodą lub dodaj tłuszczui uważaj, żeby się nie przypaliło.

Gdy warzywa będą miękkie dodaj koncentrat pomidorowy, cukier, musztardę, paprykę słodką (i chilli) i pieprz. Dokładnie wymieszaj.

Połowę masy przełóż do innego naczynia, resztę rozsmaruj gładko na dnie rondla. Poukładaj ciasno rybę i przykryj pozostałą masą warzywną.

Odstaw aby przeszło. Ryba najsmaczniejsza jest na drugi dzień!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...