czwartek, 23 czerwca 2011

Muffiny z jagodami i kokosem po koszmarnej podróży

Dziś w nocy wracałam pociągiem nocnym do Warszawy. Relacja Zakopane- Gdynia, podróż miała trwać 6 godzin. Utknęliśmy gdzieś w polu, mija czas....zepsuła się ponoć lokomotywa. Czekamy na nową. Mija godzina, dwie....nie mogę spać gdy pociąg stoi, w środku jest duszno, wszystkie miejsca zajęte, współpasażer chrapie jak wieprz.

Koszmar.

Przyjechaliśmy z 3-godzinnym opóźnieniem.Wyciągnęłam się z dziką radością w łóżku i spałam pół dnia. A potem dla relaksu upiekłam muffinki.




Muffinki z jagodami i kokosem

Składniki (na 12 sztuk):
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2-2/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 5 łyżek wiórków kokosowych
  • pół szklanki jagód przesypanych cukrem (w moim przypadku mrożone-rozmrożone)
  • szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 50g rozpuszczonego masła
  • trochę cukru trzcinowego

Osobno wymieszaj dokładnie suche (mąka, cukier, proszek, sól i wiórki) i mokre (jajko, mleko, masło) składniki. Do suchych dodaj jagody i delikatnie wymieszaj, aby pokryły się mąką. Połącz suche składniki z mokrymi i niezbyt dokładnie wymieszaj- tak żeby pozostały grudki. Delikatnie wmieszaj łyżkę cukru trzcinowego. Nałóż masę do 3/4 wysokości foremek*, posyp cukrem trzcinowym i piecz 20-25 minut w 180°C



*zazwyczaj używam foremek silikonowych które sprawdzają się w 100%. Tym razem jednak wyłożyłam je w środku papierowymi (ślicznymi!) papilotkami. Efekt?  Papierki przykleiły się do babeczek i za nic nie chcą puścić ;) Tak więc nie polecam papilotek do pieczenia, co najwyżej do serwowania.


Muffinki dodaję do akcji

Muffinkowo 2011

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam jagody w babeczkach. A ta kokosowa nuta to iście genialny pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe! ja dzisiaj piekłam z truskawkami i kokosem :-) a za jagodami rozglądałam się w lesie i malutko jeszcze... a jagódki dobre! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka ta nasza kolej, och widzę, że jagody zaczynają się pojawiać :-) smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam zapas jagód w zamrażarce, jeszcze z zeszłego roku ;)
    A na połączenie kokosu z jagodami wpadłam już jakiś czas temu i zadziwiająco dobrze te smakołyki do siebie pasują:)

    OdpowiedzUsuń
  5. za cierpienie, nagroda mile widziana. wręcz się należy!
    a takie babeczki.. spełniają się w tej roli rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nasze polskie pociągi... Szkoda słów. Nie miałam okazji jeździć nimi wiele razy, ale wszystkie moje doświadczenia z PKP były niezbyt przyjemne :/
    Rany, zewsząd atakują mnie jagody! Nie wytrzymam!

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają pięknie!
    P.S. ja też mogłabym napisać książkę o jeżdżeniu polskimi pociągami, ale dużo badziej wolę pisać jedzeniu;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uuu, współczuję Ci podróży, niestety, tak to jest, jak się liczy na PKP, miałaś szczęście, że to były tylko 3 godziny :D

    Super muffinki, dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Gabko,

    Właśnie odkryliśmy Twój blog, który bardzo nam się spodobał. Chcielibyśmy zaproponować Ci możliwość publikacji wpisów z Twojego blogu na naszym portalu dla kobiet toteż prosimy o kontakt e-mailowy, żebyśmy mogli przesłać Ci szczegóły naszej oferty.

    Z góry dziękuję,

    Justyna,
    Redakcja Ladiva.pl
    jdomieniecka@kankan-group.com
    http://www.ladiva.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. ale fajne muffinki :) podobają mi się Twoje papilotki

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się zabrać za jagodowe wypieki :) Pychota!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...