sobota, 16 lipca 2011

Bobowe kopytka z polędwiczkami

Zakochałam się w zielonych kopytkach z Kwestii Smaku, postanowiłam więc przyrządzić takie samodzielnie. Oczywiście Luby zarządził, że kopytka jak najbardziej, ale koniecznie z mięsem. Tak też się stało. A z dodatkiem sosu pieczarkowego wyszło pysznie!



Kopytka z bobu z grillowanymi polędwiczkami i sosem pieczarkowym

Składniki:
  • 500g bobu 
  • ok.100g mąki lub trochę więcej ( w zależności ile ciasto wchłonie)
  • 1 jajko
  • sól i pieprz
  • 300g polędwiczki wieprzowej
  • sos sojowy
  • słodka papryka
Sos pieczarkowy:
  • 5-6 pieczarek
  • pół szklanki wody
  • sól i pieprz
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • łyżka maki pszennej
  • łyżka oleju lub margaryny

Bób ugotuj w osolonej wodzie, ostudź i obierz

Polędwiczkę pokrój w cienkie plasterki, wymieszaj z sosem sojowym, pieprzem i papryką, odstaw na 30 minut.

Bób przeciśnij przez praskę (lub zmiksuj blenderem), dodaj jajko, sól, pieprz i dokładnie mieszając ręką dodawaj mąkę. Szybko zagnieć ciasto. Gdy przestanie się już mocno lepić do rąk, odrywaj kawałki i na desce podsypanej mąką formuj z nich wałeczki grubości kciuka. Pokrój pod skosem na kilkucentymetrowe kawałki i odłóż. Zagotuj osoloną wodę i wrzucaj partiami kopytka. Są gotowe chwilę po wypłynięciu na powierzchnię.

Plasterki polędwiczki zgrilluj na specjalnej patelni lub usmaż na małej ilości tłuszczu.

Pieczarki umyj i pokrój w kostkę. Wrzuć do rondelka z odrobiną rozgrzanego tłuszczu. Dodaj sól i pieprz i podsmaż przez chwilę. Następnie zalej pieczarki wodą i duś do miękkości. W kubeczki wymieszaj śmietanę z mąką, zahartuj niedużą ilością gorącej wody z pieczarek. Wlej do rondla i zagotuj wszystko mieszając.

3 komentarze:

  1. Też widziałam te kopytka i straszliwie mi się spodobały, dzięki za przypomnienie. Z polędwiczkami- czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne i smakowite przepisy! Dopiero co tu wpadłam, ale wiem, że będę u Ciebie bywać częściej :) Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ja również dziękuję za opinię :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...