sobota, 9 lipca 2011

Sernik dla dorosłych- śliwka w rumie

A gdyby tak śliwki...rumowe...w serniku...i do tego cieniutki, mocno czekoladowy spód...

Improwizowałam i udało się!

Zatem mam dla was kolejną propozycję sernika, tym razem na cieniutkim spodzie brownie ze śliwkami skąpanymi w rumie. Doskonały!









Sernik ze śliwkami w rumie na spodzie brownie

Składniki:
Spód:
  • 50g gorzkiej czekolady
  • 50g masła
  • 30g mąki
  • 40g cukru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Masa serowa:
  • 750g mielonego twarogu sernikowego
  • 4 jajka
  • 80g masła (lub więcej jeżeli ser jest chudy)
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 230g cukru
  • ew.kilka kropel aromatu rumowego
Dodatkowo:
  • 150g suszonych śliwek
  • 2 łyżki rumu

Śliwki pokrój na paseczki, wymieszaj z rumem i odstaw.
Piekarnik rozgrzej do 180°C. Małą kwadratową blaszkę tub tortownicę o średnicy 22cm wyłóż papierem do pieczenia.

Czekoladę razem z masłem rozpuść w kąpieli wodnej, przestudź i wymieszaj z cukrem, solą i jajkiem. Na końcu dodaj mąkę i wymieszaj wszystko na gładką masę.
Przełóż do blaszki i wstaw do piekarnika na 8 minut.
Przestudź, a temp. w piekarniku zmniejsz do 160°C.

Ser zmiksuj na małych obrotach z cukrem, masłem i ekstraktem. Wciąż delikatnie miksując dodawaj po jednym jajku.

Ułóż równomiernie śliwki na podpieczonym spodzie, wyłóż delikatnie masę na górę, najlepiej na początku łyżką, żeby nie przemieścić śliwek.

Wstaw sernik do piekarnika i piecz pół godziny, następnie obniż temperaturę do 120 i piecz 50 minut. Wystudź sernik i wstaw na kilka godzin do lodówki.
Gotowy pokrój na kawałki i posyp z wierzchu gorzkim kakao.



Dodaję sernik do akcji:

11 komentarzy:

  1. och,och,och...zaśliniłam się po pas....boski:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to musi być pyszne. Brownie, serniki i śliwki- super połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapytałam Lubego: "Smakuje?"
    Odpowiedział: "Pyszne! Zresztą jak wszystkie Twoje serniki :)"

    OdpowiedzUsuń
  4. Po samych zdjęciach i opisie jestem pewna, że musi mieć niesamowity smak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiadaja sie naprawde pyszne smaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. zniewoliłaś mnie tym sernikiem ....rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki sernik to ja lubię i to nawet bardzo:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja sie ciesze, ze jestem dorosla :) Cudny sernik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda rewelacyjnie, poproszę kawałek do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny! Aż bym skubnęła odrobinkę:)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...