sobota, 17 marca 2012

Spaghetti z krewetkami i pesto z rukoli

Gdy zobaczyłam ten przepis w książce "Makarony" Carly Bardi w ciągu 5 sekund się zaśliniłam, a następnie dokładnie przepisałam go na karteczkę i schowałam. Musiał poczekać aż nabędę sprzęt dobrze rozdrabniający.

Tak też się stało niedawno- zamówiłam przez internet rozdrabniacz o mocy 1000W w celu produkcji masła orzechowego, mielenia płatków i nasion na mąkę, robienia tatara oraz właśnie do pesto.

Krótko po tym nadarzyła się okazja na ten makaron- wolny wieczór spędzany z Lubym w domu. Muszę przyznać, że sprzęt się sprawdził, a danie jest bardzo ciekawe.

W książce były składniki na 4-6 osób, ja zmniejszyłam proporcje i w takiej formie je podaje. Zmieniłam również rodzaj makaronu, a orzeszki piniowe zastąpiłam blanszowanymi migdałami.



Makaron z krewetkami i pesto z  rukoli


Składniki na 2 porcje:
  • 150g makaronu (w oryginale farfalle, ja wolałam długi makaron)
  • 2 łyżki orzeszków piniowych (ja użyłam blanszowanych migdałów pokrojonych w słupki)
  • 80g rukoli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 30g startego parmezanu
  • sól i pieprz
  • 250g krewetek  (dużych, obranych)- może być oczywiście mniej, kwestia gustu :)

Orzeszki (migdały) upraż delikatnie na złoto na suchej patelni, odstaw.
W malakserze/blenderze/rozdrabniaczu zmiksuj rukolę, 3 łyżki oliwy, ząbek czosnku, parmezan oraz wystudzone orzeszki, dopraw solą i pieprzem.

Rozmrożone krewetki obsyp solą i pieprzem, wymieszaj z wyciśniętym ząbkiem czosnku i usmaż na 2 łyżkach oleju przez 3-4 minuty. W międzyczasie ugotuj makaron al dente, odcedź i dodaj go do krewetek, a następnie wymieszaj całość z pesto i podgrzewaj 1-2 minuty.






A przy okazji wpis pasuje aż do 4 akcji :)


7 komentarzy:

  1. A cóż to za rozdrabniacz? Też się czaję na jakiś nowy, bo mój ostatni niestety zdechł na produkcji kolejnego słoiczka masła orzechowego :(
    Jestem po obiedzie, ale patrząc na to zdjęcie znów mam ochotę coś zjeść... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bleee, kiedy wreszcie bedzie obiad dla prawdziwego faceta?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kikimora- widziałam na wizażu twój wątek na ten temat i przyznam że pomógł mi w wyborze- szukałam czegoś mocnego i padło na rozdrabniacz Moulinex DP700G, chyba niedostępny w Polsce, kupiłam na allegro i był z niemiecką instrukcją. Co prawda robiłam już masło orzechowe, ale nie miksowałam go tak długo jak w Twoich przepisach, więc nie wiem jeszcze czy się do tego nadaje. A masło niedługo :)


    Piotr- jeżeli chcesz kluski z modrą kapustą to musisz sobie poszukać jakiejś rodowitej dziołchy która Ci je będzie przyrządzać. Albo lepiej- naucz się sam je robić i mnie zaproś na obiad ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. O, wiedziałam, że była ostatnio akcja makaronowa, ale nie mogłam jej znaleźć, dziękuję, już dodaję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety została ona potraktowana jako promocja marki - czyli akcja komercyjna. dlatego jest niewidoczna w zbiorze akcji.

      Usuń
  5. Na tym talerzu jest wszystko, co uwielbiam :)
    Pozdrowienia
    Cytryna

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...