wtorek, 29 maja 2012

Co zrobić z awokado? Ciasto!

Uwielbiam czekoladę. W każdej postaci. Ciasta czekoladowe oczywiście również. Dlatego nie byłabym sobą, gdybym nie wypróbowała mocno czekoladowego ciasta w zdrowszej wersji niż tradycyjne - dodatkiem awokado w ramach całego tłuszczu. Użyłam również brązowego cukru oraz stewii do słodzenia. Oryginalny przepis znalazłam tutaj jednak odrobinę go zmodyfikowałam, dlatego wcale nie jest wegański. Ale ciacho jest pyszne!



Ciasto czekoladowe z awokado


Składniki na tortownicę o średnicy 22cm:
  • 1 dojrzałe awokado
  • 3/4 szklanki gorzkiego kakao
  • 2 szklanki mąki (zmieszałam zwykłą pszenną typ 650 i pełnoziarnistą)
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka miodu
  • ok 30 tabletek słodzika ze stewii rozgniecionych i rozpuszczonych w odrobinie gorącej wody (można zastąpić cukrem, syropem klonowym lub innym słodzidłem)
  • 4 łyżki cukru trzcinowego
  • łyżka ekstraktu waniliowego
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1 posiekana tabliczka czekolady (użyłam pół na pół gorzkiej i mlecznej)
  • 100g posiekanych orzechów laskowych

Awokado zmiksuj z miodem na gładką masę, dodaj mleko i ekstrakt. Dokładnie wymieszaj. Osobno wymieszaj suche składniki (mąkę, kakao, proszek i cukier). Cały czas miksując dodawaj stopniowo suche składniki do mokrych. Jeżeli używasz rozpuszczonej stewii dodaj ją w tym momencie.

Wymieszaj masę z posiekaną czekoladą i orzechami. Wylej do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180°C i piecz przez 40-45 minut.































Dodaję ciasto do akcji:

9 komentarzy:

  1. Następnym razem spróbuję z orzeszkami. Przypomniałaś mi, jak bardzo kocham to ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wygląda smakowicie :) Chociaż ja jednak awokado rezerwuję do guacamole ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym taki kawałek ciasta zobaczyła na wystawie sklepowej, natychmiast bym weszła i kupiła. Bez dwóch zdań :) Wygląda kremowo i bardzo czekoladowo...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko i musi być pyszne. I ciekawy pomysł z tym awokado. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto z awokado to dla mnie nowość. Zawsze robiłam tartę z awokado i limonką i wiem, że ciasta z awokado są pysznościowe!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisane w zakładkach, zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  7. już od jakiegoś czasu czaję się na zrobienie brownie z awokado :D
    musi być przepyszne! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto z avokado...! spróbuję, zdrowsze, bo nie trzeba dodawać zwyczajowego tłuszczu, a dla alergika na mleko jest super. Na pewno wypróbuję, tylko trochę zmienię przepis, dodam karob zamiast kakao, daktyle zamiast miodu (alergia), mleko roślinne albo wode gazowaną (zastąpi proszek do pieczenia lub winian potasu. Zamiast orzechów migdały lub prażony słonecznik. Trafiłam tu szukając przepisu na ciasto z fasoli.
    Pozdrawiam
    Karola

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, każdy niezmiernie mnie cieszy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...